Ondernemen is keuzes maken

Ik sta voor keuzes: het is hartstikke druk. Deze week bijvoorbeeld heb ik vier afspraken gehad met (potentiële) nieuwe klanten. Twee daarvan zijn al definitief opdracht, de andere twee voelen goed. Maar toch … keuzes.

Ik tik mijn vingertoppen blauw aan de meest uiteenlopende teksten; voor de meest uiteenlopende klanten. Leuk. Maar af en toe bekruipt me het gevoel dat ik op de automatische piloot aan het werken ben. En dat wil ik niet. Ik wil beleving. Daadkracht. Ik wil oprecht iets voor mijn klanten kunnen betekenen.

En dus: moet ik nog sterker focussen. Op de dingen waar ik echt goed in ben. De dingen die dicht bij me staan en die ik oprecht leuk vind om te doen.

Wat dat is?

Ik wil passie overbrengen. Ambities. Enthousiasme. Niet die gelikte of geijkte teksten schrijven die toch niet worden gelezen, maar het verhaal van de ondernemer.

Op die ondernemers ga ik me richten.

Wie dat zijn? Ondernemers die heel enthousiast kunnen vertellen over wat zij doen, maar moeite hebben om dat op papier persoonlijk en overtuigend over te laten komen. De ambitieuze zelfstandigen. De gedreven, kleine ondernemingen. De ondernemers die via een weblog (of website) mensen willen bereiken, raken en aan zich binden.

De missie is bekend. De weg ernaar toe ook. Tijd voor actie.

Wordt vervolgd.

Reageer

Je e-mailadres zal niet gepubliceerd worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd. *

Gerelateerde artikelen