Ze zochten een verkoper voor de Duitse markt en hadden mij gevraagd of ik de vacaturetekst wilde schrijven.
De eerste reactie die ze kregen op de tekst, was die van Monsterboard: ‘Weet je zeker dat je deze tekst wilt plaatsen?’, had de man van de vacaturesite gevraagd. ‘Het is namelijk best wel een aparte advertentie.’
Maar er waren geen twijfels.
‘Dat jij mij nu belt vind ik een goed teken’, had mijn klant geantwoord. ‘Dat betekent dat de advertentie opvalt en dat is precies wat wij willen. Wij willen niet zoals al die duizenden bedrijven dezelfde advertentie plaatsen …’
Wow, zulke stoere klanten heb ik dus. Die een dikke vinger opsteken naar wat standaard en gebruikelijk is.
#bestweltrotsop
Maar, vraag jij nu terecht, leverde de vacaturetekst ook reacties op?
JAZEKER!
Meer dan vijftien reacties. En kwalitatief goede reacties ook. Uiteindelijk heeft het bedrijf niet één, maar zelfs twee verkopers aangenomen.
Hatsjikideeeeeeee!!!
Weer een bewijs geleverd dat het niet alleen gewoon leuk is om origineel te zijn met je vacatureteksten, maar dat het ook écht loont!
I rest my case maar weer eens.